Stundent i Alanya

Hur är det då att vara student i Alanya?

Såklart fantastiskt! Tänk att det är möjligt att plötsligt bestämma sig för att ta tjänstledigt, hyra ut sin lägenhet, be sin bror att ta hand om mina älskade katter för att tillfälligt förflytta sig till Turkiet för att läsa på distans!

Det är möjligt och det hela gick på bara 2 månader! Vill man så går det!

Dock måste jag erkänna att det stundtals kan vara lite svårt då man inte har några klasskamrater, eller någon annan för den delen, som är i samma sits och som man kan reflektera med. Enda kontakten är via mail med läraren och ibland kan det vara frustrerande att försöka förklara sitt problem över mail, tar liksom tid bara det. Och trots min TOTALA AVSAKNAD AV DISCIPLIN har jag hittills lyckats få VG i alla ämnen! Det ger mig kraft och tro på mig själv, en lite självboost typ.

Det finns dock en nackdel med att vara student i Alanya, VÄRMEN, värmen som frusna människor välförtjänt vallfärdar till! Den tar stundtals kol på mig! Träffade en tjej i somras som bodde på hotellet mittemot (hej Camilla). Hon var student i Sverige och förklarade att hon aldrig skulle klara av att fokusera på studierna i denna värmen. Ändå ganska skönt att höra, fick det på något sätt erkänt att min slapphet var normal :) Men med den utsikten jag har från en av mina balkonger klarar man det mesta!

Bilder kommer när jag lyckas få till det, är fortfarande en total data/bloggidiot. Vill bara inte fungera, men den som väntar på någonting gott...

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0